Thursday, March 19, 2009

想家。。

我刚才做梦。。梦到我的爸爸妈妈飞来澳洲找我,然后我好开心好开心。。。

结果醒来才发现只是一场梦。。。然后就是一阵空虚。。

好想念马来西亚一切的一切,尤其是家人还有朋友。。。

全部都是取代不了的。。

我承认很多时候跟这里的朋友一起相处,一起玩真的很开心,可是。。

想家就是想家。。

我很努力尝试去逃避这种感觉,因为我知道当这种感觉一来的时候,我就会很想哭。。

所以就一直一直跟朋友在一起,一直一直读书做功课,不要让自己想这些东西。。

一直笑,一直玩乐。。

心想这样子我想家的心情可以淡去。。

可是当很开心,很high到最高点的时候,很快一阵空虚的感觉就来了。

会问自己,那个跟朋友在一起的时候很开心,很high的我,是真正的我吗?

那个告诉大家我在这里过得很好,很开心很充实的我,真的我心里的感觉吗?

还是是我在掩饰我心里的不安?

我不知道为什么会有这么两极化的反应。。

可是我知道我应该为我所拥有的感恩。。

谢谢爱我的上帝还有祂满得不能再满的供应。。

在这里交到的好朋友们,还有在马来西亚的大家。。

帮我祷告的大家。。

叫我加油的大家。。。谢谢你们。。

听了corrinne may的journey,真的哭了。。

我想坚强,想快点找到以前的自己。。

在这里都一个月了,我相信我应该可以更坚强。。

可以坦诚的自己应该是最开心的自己吧。

要容许自己开心,也要接受自己偶尔的不开心。

Journey - Corrinne May

It's a long long journey
Till I know where I'm supposed to be
It's a long long journey
And I don't know if I can believe
When shadows fall and block my eyes
I am lost and know that I must hide
It's a long long journey
Till I find my way home to you

Many days I've spent
Drifting on through empty shores
Wondering what's my purpose
Wondering how to make me strong

I know I will falter
I know I will cry
I know you'll be standing by my side
It's a long long journey
And I need to be close to you

Sometimes it feels no one understands
I don't even know why
I do the things I do
When pride builds me up till I can't see my soul
Will you break down these walls and pull me through

Cause It's a long long journey
Till I feel that I am worth the price
You paid for me on calvary
Beneath those stormy skies

When Satan mocks and friends turn to foes
It feels like everything is out to make me lose control
It's a long long journey
Till I find my way home to you
To you

No comments: